Nowe zasady rekrutacji do Policji i Straży Granicznej


W dniu 21 października 2024 roku weszła w życie nowa ustawa dotycząca procedur rekrutacyjnych w Policji. Została ona podpisana przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę 14 października 2024 roku. Nowe regulacje mają na celu uproszczenie i usprawnienie postępowań kwalifikacyjnych, przede wszystkim dla absolwentów klas mundurowych oraz byłych funkcjonariuszy. Zmiany miały na celu zwiększenie efektywności rekrutacji, co z pewnością wpłynie na wzmocnienie struktur Policji.

Wprowadzono szereg ułatwień dla kandydatów, którzy spełniają określone kryteria. Nowe przepisy umożliwiają m.in. zredukowanie formalności związanych z testami sprawnościowymi i psychologicznymi w przypadku byłych funkcjonariuszy. Kategoria kandydatów, która może korzystać z uproszczonej procedury, obejmuje także osoby, które mają wykształcenie w obszarze wymaganym do pełnienia służby. Ustawodawca przewidział również preferencje dla absolwentów szkół o profilu mundurowym, co świadczy o chęci pozyskiwania młodych ludzi do służby.

Nowe rozporządzenia dotyczą również możliwości podpisania kontraktów na pełnienie służby. Proponowane zmiany pozwalają na zatrudnienie osób na okresy kontraktowe, co może być korzystne zarówno dla kandydatów, jak i dla potrzeb kadrowych Policji. W przypadku policjantów w służbie kontraktowej wprowadzono obowiązek ukończenia odpowiednich szkoleń, co ma zapewnić niezbędne umiejętności do realizowania zadań. Przykładem nowych regulacji jest również eliminacja wymogu posiadania wykształcenia średniego w przypadku kandydatów z wyjątkowymi kwalifikacjami.

Źródło: Policja Otwock


Oceń: Nowe zasady rekrutacji do Policji i Straży Granicznej

Średnia ocena:4.49 Liczba ocen:7


Zobacz Także